T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / BAĞCILAR - Abdullah Bin Mektum Özel Eğitim Uygulama Okulu III. Kademe

Haberler

Haz

Milli Eğitim Bakanlığınca, öğrencilerin yaz tatili boyunca aileleriyle yapabilecekleri sosyal, kültürel ve sportif faaliyetleri içeren tavsiye listesi oluşturuldu. Yaz tatili boyunca yapılabilecek 73 farklı etkinliğe yer verilen ve okul öncesi, ilkokul ile ortaokul öğrencilerine yarın karneyle dağıtılacak "Çocuklarınızla yapabileceğiniz yaz etkinlikleri" başlıklı tavsiye listesinde, "Güzel bir yaz tatili çocuklarımızı bekliyor, sizin tatil planlarınıza ek olarak bizim de bazı önerilerimiz var. İşaretlediğiniz her etkinliğin, yavrularımızın çocukluk anılarına unutulmaz güzellikler katması dileğiyle... İyi tatiller." notuna yer verildi. Milli Eğitim Bakanlığı yetkililerince, listeye ilişkin yapılan açıklamada, anne karnında başlayıp yaşamın sonuna kadar devam eden bir süreç olan eğitimin, hapsolduğu sınıflardan çıkartılıp ait bulunduğu yere eve, bahçeye, sokağa, doğaya, kente kısacası hayatın içine çıkartılması gerektiği belirtildi. Açıklamada, çocukluğun sınavlara değil, hayata hazırlanılan bir dönem olduğunun bilinciyle çocuklar için çeşitli yaz etkinlikleri hazırlandığı aktarıldı. Bu etkinliklerle, çocukların ürün ortaya koydukça, dünyayı ve kendisini tanıdıkça kendini yetenekli ve değerli hissedeceğine, başkalarıyla değil kendisiyle yarışmaya başlayacağına işaret edildi. Anne ve babaya çocuğun eğitmeni veya ders danışmanı değil bir anne ve bir baba oldukları hatırlatılan açıklamada, etkinlik tavsiyelerinin, koşuşturma içerisindeki anne ile babaların çocuklarıyla telaşsız ve sağlıklı bir iletişim kurmasını sağlayarak ebeveynlerin de stresini azaltıp çocuklarıyla bağlarını pekiştireceği vurgulandı. Açıklamada, tavsiyelerin çocukların hayatı ekrandan izlemeyi bırakıp yaşamın içine girmelerini ve hayatlarını yaşamalarını sağlayacakları bildirilerek, şunlar kaydedildi: "Bu etkinliklerle çocuklarımız ürettikleriyle kapasitelerinin farkına varsınlar, başarının kendi çabalarıyla mümkün olabileceğini öğrensinler diye bir çiçek dikip büyütmesini, bir yemek yapmasını istedik. Yaptıklarının bir sonucu olduğunun ve ortaya çıkanda pay sahibi olduklarının farkına varsınlar diye reçel yapmalarını, takı tasarlamalarını istedik. Yaratıcı ve sanatsal yönlerini ortaya çıkarmaları için hikaye yazmalarını, resim yapmalarını istedik. Kendilerini ifade ederek sosyal iletişim sağlamaları için röportaj yapmalarını, aile büyüklerini ziyaret etmelerini istedik. Problem çözme becerilerini geliştirmeleri için ilk yardım detayı öğrenmeyi, düğme ve sökük dikmeyi, doğada yön bulmayı öğrenmelerini istedik. Kendini ve yaşadığı dünyayı tanıması için doğa yürüyüşü yapmayı, kitap okumayı, kuşları gözlemlemeyi önerdik. Fiziksel gelişimleri için top oynamalarını, tepeye tırmanmalarını istedik. Farklılıklar karşısında hoşgörülü olmaları için başka dillerde selamlaşmayı ve teşekkür etmeyi öğrenmelerini istedik. " MEB'in yaz tatili etkinlik listesi değerlendirmesinde, "Çocuklarımızın ilgi ve yetenekleri doğrultusunda yaparak, yaşayarak öğrenmesi ile bilişsel, duyuşsal ve fiziksel gelişimleri uzun yaz tatilinde de desteklenecektir. İlgi alanlarına zaman ayırabilen, aileleriyle ve arkadaşlarıyla kaliteli zaman geçiren, doğayla buluşan, spor yapan, sağlıklı beslenen, sanatsal faaliyetlere katılan çocuklarımızın ruhen ve bedenen dinlenmiş olarak 2019-2020 eğitim öğretim yılına mutlu bir başlangıç yapabilmeleri en büyük ve güzel amacımızdır." ifadesine yer verildi. - Listede yararlı pek çok tavsiye bulunuyor Bakanlığın listesinde velilere çocuklarının doğayı yakından tanımalarını, bir tohumun filizlenmesine tanık olmalarını, bir ağaç dikmenin, sokak hayvanlarına su vermenin, birlikte uçurtma uçurmanın, bisiklete binmenin mutluluğunu yaşamalarını sağlayacak önerileri dikkati çekiyor. Çocukların gündelik hayattaki yemek yapmak, düğme ve sökük dikmek gibi basit kişisel ihtiyaçlarını kendi başlarına karşılayabilme becerilerinin de öğretilmesinin tavsiye edildiği listede, ihtiyaç sahiplerine yardım etmenin de bu yaz birlikte yaşanmasının yararlı olacağı ifade ediliyor. Listede yer alan diğer öneriler şöyle sıralandı: "Bir çiçek dikin ve büyütün, doğa yürüyüşü yapın, üç ağaç türü öğrenin, beş taş oynayın, müze ziyareti yapın, birlikte bir ağaca çıkın ve doğayı seyredin, mevsim meyvelerinin çekirdeklerini toprağa ekin, sokaktaki taşları kaldırarak altında solucan ve böcek arayın, bir bilim insanının hayatını araştırın, sokak hayvanlarına su verin, salıncak kurun, birlikte yemek yapın, yeni bir masal öğrenin, uçurtma yapıp uçurun, kağıttan gemi yapmayı öğretin, kendi çocukluk anılarınızı anlatın, ip baskısı yapın, sokaktan topladığınız taşları boyayın, otlardan düdük yapmayı öğretin, birlikte evinizi temizleyin, birlikte bisiklete binin, birlikte satranç oynayın, bir dünya haritası edinerek ülke bulma oyunu oynayın, çocuğunuza yüksek sesle kitap okuyun, kurabiye, kek ve benzeri bir şey yaparak komşularınıza götürün, su ve enerji tasarrufu yöntemlerini birlikte öğrenin, birlikte film izleyin, senarist ve yönetmeni birlikte araştırın, birlikte yürüyüş yapın ve adımlarınızı sayın, düğme ve sökük dikmeyi öğretin, kuşlara yem verin, birlikte bir hikaye yazın, çivi çakmayı öğretin, birlikte kitap okuyun, aile büyüklerini ziyaret edin, saklambaç oynayın, birlikte ip atlayın, birlikte bir tekerleme öğrenin, birlikte bir şiir ezberleyin, birlikte bir mektup yazın ve postalayın, bir karınca yuvası bulun ve ekmek kırıntıları bırakın, çamaşır katlamayı ve ütü yapmayı öğretin, pencereden bakıp gördükleriniz hakkında konuşun, birlikte reçel yapın, farklı ağaçlardan yapraklar toplayın ve bir deftere yapıştırın, birlikte limonata veya meyve suyu yapın, birlikte kuşları gözlemleyin, birlikte ilk yardım detayı öğrenin, üç farklı kuş ve balık türü öğrenin, bir ihtiyaç sahibine birlikte yardım edin, bir tanıdığınızla röportaj yapın, birlikte bir takı tasarlayın, birlikte top oynayın, doğadan topladığınız malzemelerle bir fotoğraf çerçevesi yapın, bir yemek öğretin, kütüphaneye gidin ve üye olun, birlikte ekmek yapın, ailece yere uzanıp yıldızları izleyin, büyük bir tepeye tırmanın, size özel bir selamlaşma bulun, bir makine veya cihazı sökerek parçalarını yerine takın, birlikte sofra kurun, yoğurt yapmayı öğretin, sessiz sinema oynayın, doğada yön bulmayı öğretin, evin ihtiyaç listesini hazırlatın, birlikte resim yapın, güneşin doğuşunu ve batışını izleyin, yeni bir dilde selamlaşma ve teşekkür etmeyi öğrenin, bir kitapçıya gidin, birlikte basit bir deney yapın, birlikte bir fidan dikin, bir akvaryumu gözlemleyin ve ilginizi çeken detayları not alın.


Ock

25.12.2017 tarihinde bütün öğretmen ve öğrencileimizin katılımıyla Müdür Yardımcımız Seyfullah ÇELİK ve Yangınla Müdahele Söndürme Ekibi Başkanı Berkan KORKMAZ koordinasyonunda "Yangın Tatbikatı" yapıldı. Okul binası 3 dakika içerisinde tahliye edildi. Tatbikatımız sorunsuz bir şekilde tamamlandı.

Ock

Zihinsel yetersizliği olan bireylerde sıklıkla karşılaşılan durumlardan bir tanesi de bağımsız yaşamlarını sağlamaya yönelik olan kendini yönetme, ev yaşamı, sağlık ve güvenlik, boş zamanlarını değerlendirme becerilerinde görülen yetersizliklerdir. Mutfak becerileri, ev temizliği ve düzeni, giyisilerin bakımı, ev alet ve araçlarını kullanmaya yönelik etkinlikliklerde yardımcı olmak amacıyla okulumuz "Uygulama Evi" Milli Eğitim Bakanlığımızın Projesi kapsamında yenilenerek öğrencilerimizin kullanımına açılmıştır. 

Ock

Millî Eğitim Bakanlığına bağlı her derece ve türdeki eğitim ve öğretim kurumlarında 2017-2018 eğitim öğretim yılı,18 Eylül 2017 Pazartesi başlamıştı. Uyum dönemi ise 11 Eylül 2017 Pazartesi başlamıştı.

Bakanlıktan yayınlanan takvime göre 19 Ocak 2018 Cuma günü okullar kapanacak. Yarıyıl tatili, 22 Ocak 2018-2 Şubat 2018 tarihleri arasında yapılacak. İkinci kanaat dönemi ise 5 Şubat 2018 Pazartesi başlayacak.


2018 YAZ TATİLİ NE ZAMAN?

8 Haziran 2018 Cuma günü 2017-2018 eğitim öğretim dönemi sona erecek ve yaz tatili başlayacak.


2018-2019 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI NE ZAMAN BAŞLAYACAK?

Milli Eğitim Bakanlığının yayınladığı çalışma takvimine göre  2018-2019 eğitim öğretim yılı,  17 Eylül 2018 Pazartesi günü başlayacak.

Ock

Resmî adıyla Tutum, Yatırım ve Türk Malları Haftası kısaca Yerli Malı Haftası 1. Dünya Savaşı sonrası oluşan ekonomik darboğazın ardından yabancı ülkelere para akışının önünün kesilmesi ve toplumsal tutum bilincinin oluşması amacıyla ilan edilmiştir. Atatürk başkanlığında, 1923 yılında İzmir İktisat Kongresi toplanmış ve bu kongrede yurdun bağımsızlığının korunması, yerli mallar üretilmesi ve kullanılması kararı alınmıştır. Dönemin başbakanı İsmet İnönü 12 Aralık 1929 tarihinde TBMM’de u yönde bir konuşma gerçekleştirip ulusal ekonomi, yerli malı ve tutumlu olma konularının alştını çizmiştir. 1946 yılından itibaren Yerli Malı Haftası olarak kutlanmaya başlamış, 1983 yılında adı Tutum, Yatırım ve Türk Malları Haftası olarak değiştirilmiştir.

"Yerli Malı Haftası" velilerimizin ikramı olan taze meyve ve sebzeler tüketilerek öğrencilerimizin katılımıyla kutlandı.

   

Ock

Dolmabahçe Sergi Salon´unda "Sanata Engel Yok" programına Okulumuz Müdürü Ömer Raci ULUTAŞ, Müdür Yardımcısı Seyfullah ÇELİK ve Müzik Öğretmenlerimizden Kerem DURULAR, Berkan KORKMAZ, Didem YÜKSEL KILIÇ´ın hazırlamış olduğu öğrencilerimizden oluşan koro ile katılımda bulunmuşlardır.

Ock

Okulumuz öğretmenlerine yönelik Zihinsel Yetersizliği bulunan öğrencilerde "Cinsel Gelişim ve Eğitimi" konulu seminer verilmiştir.

Ock

Okulumuz velilerimize yönelik Gülsen KAYA tarafından  "HZ.PEYGAMBER´İN (SAS) ÖRNEKLİĞİ" konulu konferans düzenlenmiştir.

Ara

1992 Yılında Birleşmiş Milletlerin kararı ile 3 Aralık “Uluslararası Engelliler Günü” olarak kabul edilmiş; bu karar, 1993 yılı Mart ayında Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Komisyonunun 1993/29 sayılı bildirisi ile 3 Aralık Gününün tüm dünyada engellilerin topluma kazandırılması ve haklarının “tam ve diğer insanlara eşit ölçüde” sağlanması amacı için çalışılması gereken bir gün olarak tüm dünyaya duyurulmuştur. 

Engellilik doğuştan veya sonradan herhangi bir hastalık veya kaza sonucu bedensel, zihinsel, ruhsal, duygusal ve sosyal yetilerini çeşitli derecelerde kaybetmiş, normal yaşamın gereklerine uyamama olarak tanımlanmaktadır.

Engelliliğin nedenleri araştırıldığında, büyük çoğunluğunun önlenebilir nedenler olduğu görülmektedir. Genetik etkenler, akraba evliliği, gebelik sırasında yaşanan sorunlar (hastalıklar, ilaç kullanımı, radyasyona maruz kalmak, alkol ve madde kullanımı, beslenme bozuklukları) gibi sorunlar tümü önlenebilir süreçlerdir. Doğum sonrasında kazalar, insan eliyle bilerek ya da kaza sonucu oluşan psikososyal travmalar, doğal felaketler, savaşlar engelliliğe yol açmaktadır.   

Engellilerin önündeki engellerin kaldırılması, kendilerinin ve ailelerinin yaşam kalitesinin yükseltilmesi ve yaşama sevincinin arttırılması ümidiyle tüm engellilerin “3 Aralık Dünya Engelliler Gününü” kutlar, sağlıklı günler dileriz.

Ara

Mevlit Kandili’nin kutlanmasının sebebi Hz. Muhammed’in doğduğu geceye denk gelmesidir. Ancak bu Hicri takvime göre hesaplandığından her yıl bu tarih kayar. 12 Rebiülevvel’de doğmuş olan Hz. Muhammed’in doğum tarihi Hicri takvimde böyledir.

Kelime anlamı “doğum” olan Mevlit, bu konudaki tüm eserlere, merasimlere ve kutlamalara verilen isimdir.

Bu günde dünyaya rahmet olarak gönderilmiş olan Hz. Muhammed’i saygı ve sevgiyle anmak, dualar ve ibadetler etmek bugün müslümanlar tarafından yapılan özel etkinliklerdir.

Kas

Öğrencilerimiz kendi hazırladıkları hediyelerle birlikte Okul Müdürümüz Ömer Raci ULUTAŞ, Müdür Yardımcılarımız Adnan KORKMAZ ve Seyfullah ÇELİK´i ziyaret ederek "24 Kasım Öğretmenler Gününü" kutladılar.

Kas

24 Kasım Öğretmenler günü münasebeti ile okulumuz öğretmen, öğrenci ve velilerine İstanbul Forum etkinliği düzenledik.

Kas

DEVAMSIZLIK NEDENLERİ

1-Velinin başka küçük çocuğu olması

2-Velinin çocuğu okula getirmesi durumunda öğrencinin aileden kopamaması 

3-Veli ilgisizliği 

4-Velinin Rehberlik ve Araştırma Merkezinin yönlendirdiği okul ile alakalı olumsuz tavır geliştirmesi (çocuğumun akademik ve sosyal başarı düzeyi yönlendirilen okul veya sınıftan daha iyi) 

5-Öğrencinin okul kurallarına uyum sağlayamaması(saldırganlık-cinsellik-ergenlik problemleri vb) 

6-Öğrencinin sağlık durumunun tıbbı tedavi gerektirmesi ( uzun süreçli tedavi ) 

7-İlçesinde okul olmamasından dolayı diğer ilçedeki okula gitmenin zor olması

(Servi̇s olsada) 

8-Öğrencinin okul saatleri içinde yönetmenliğe aykırı olarak rehabilitasyon merkezinde ders yazması velinin o Merkezini öncelikli olarak görmesi

9-Devlet okullarımızda özel eğitim öğretmeni eksikliği ve ücretli öğretmenin alan bilgisi olmadığından Veli´nin eğitimin kalitesini sorgulaması 

10-Rehberlik ve Araştırma Merkezinin yapılan eğitsel tanılama testlerinin standart olmaması, (Binet testinde orta düzeyde zihinsel engelli olarak çıkan öğrenci gestalt testinde hafif düzey zihinsel engelli çıkması gibi) bu durumda Ram yöneltmesi Veli´de kuşku uyandırmaktadır.

11-Doktorun tıbbı tanılamasının Rehberlik ve Araştırma Merkezi rehber öğretmenin yaptığı eğitsel tanılamanın önüne geçememesi (Rehberlik ve Araştırma Merkezinin yaptığı testin esas alınması) 

12-Özel sınıflarının lise ortaokul vb binalarda açılması sebebiyle oradaki öğrencilerin akran zorbalığına maruz kalması.

13-Özel eğitim sınıfı velilerinin diğer velilerce dışlanması tecrid edilmesi 

 

DEVAMSIZ ÖĞRENCİLERLE İLGİLİ YAPILAN İŞLEMLER

1-Devamsız olan öğrenciler öncelikli olarak gelmediği ilk gün devamsızlık olarak sınıf defterine kayıt edilir. Arda arda iki gün gelmeyenin ailesine telefon edilir. 7 20- gün içerisinde gelmeyen bir öğrenci için ailesine e okuldan ailesi mektup yollanır.  Yine gelmezse Veli okula çağrılır sebebi dinlenir yollamak istemezse sorumluluk veli´de olacak şekilde evrak imzalatılır. 

2-Duygusal bozukluk ve davranış problemlerinden dolayı devamsızlık gösteren öğrenciler ve ailesi Kadın ve Aile Sağlığı merkezine yönlendirilir.

 

DEVAMSIZ ÖĞRENCİLERLE İLGİLİ ÖNERİLER

1-Yukarıdaki hususlarla alakalı Özel Eğitim Öğretmenleri ile çalıştay düzenlenmesi

2-Her ilçeye her kademede özel eğitim okulu açılması (I.II.III. Kademe)

3-Ailelerin ilaç kullanımı ve ergenlik problemleriyle alakalı eğitilmesi

4-Özel Eğitim Yönetmeliğinde bireysel eğitim ve çift engel sınıfı işleyişinin daha detaylı ve açık belirtilmesi

5-Alan değişikliğiyle sınıf öğretmeni mezunu olan öğretmenin özel eğitim öğretmenliğine geçmesinin durdurulması (özel eğitim özel yetişmiş personelin verdiği eğitimdir)

6-Özel Eğitim Uygulama Merkezileri ve Özel Eğitim İş Uygulama Merkezlerinin bakım evi görüntüsünden çıkartılıp, ağır durumda olan öğrenciler için devlet tarafından gündüzlü bakım evlerinin açılması

7-Özel Eğitim Okullarına özel eğitim alanında özel yetişmiş alan öğretmenlerinin idareci olarak atanması (Okul Öncesi, Müzik, Beden Eğitimi vb.)

8-Rehber Öğretmen atamalarında Özel Eğitim Okullarına öncelik verilmesi.

9-Özel Eğitim Rehabilitasyon Merkezilerinin verimliliğinin irdelenerek buraya ayrılan kaynağın Özel Eğitim Okullarının imkânlarının arttırılması